تردستی

 

همه امتحاناتش را با تقلب نمره آورد، تمام واحدهایش پاس شد، مدرکش را هم گرفت و اکنون مشغول بکار است! البته بجایش کار می‌کنند و او حقوق و امتیازش را می‌گیرد، نمونه آشکار و بارزی است برای بررسی سیستم ارزیابی کار در ایران، ما به شنیدن حکایات حیرت‌انگیز عادت داریم و بیشتر مواقع حرفهای عجیب را می‌شنویم اما گهگاهی نیز این عجایب را از نزدیک می‌بینیم، عجایبی که به حرفهای عجیب تبدیل خواهدشد برای گوشها و دهانها. اینها برای ما خاطره است! پس برای چه کسی عجیب است؟

نظام ارزشگذاری و ارزشیابی فرهنگ ما سالیان درازی‌است اینگونه‌است شاید از ۱/۱/۱ یعنی از آغاز تاریخ!

به اوگفتم برای‌درس‌های‌ساده دیگرچرا تقلب‌می‌کنی؟ باخنده‌گفت برای‌اینکه‌ازعادت‌نیفتم!!!

تقلب انواع و اقسامی دارد که بعلت پیچیدگی و پیشرفته بودنش می‌تواند یک رشته‌ تحصیلی دانشگاهی تا سطح فوق دکترا یا حتی یک دپارتمان کامل با گرایشات گوناگون و در سطوح مختلف به خود اختصاص دهد، من از همینجا پیشنهادش را به مراکز تحقیقاتی بین‌المللی ارائه می‌کنم شاید که درپناه آن سایر تقلبات عدیده و خارق‌العاده‌ای که جهان را شگفت‌زده خواهدکرد رونمایی شود تا بلکمَم کمی به راه راست هدایت و باشد که رستگار شویم!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
عسل بانو چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:50 ق.ظ

بدم نیستا یه رکورد دیگه هم به افتخاراتمون اضافه می شه!
بالاخره این هوش معروف آریایی ها باید یه جایی مصرف بشه دیگه!

احتمالن عجایب جهان هشتگانه خواهد شد

سهیلا پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:51 ب.ظ http://www.bamdadan.blogsky.com

پیمان عزیز
موضوع خوبی مطرح کردی.

برای ریشه یابی تقلب در جامعه کنونی ما نه تنها بایدخیلی دورتر رفت بلکه باید عمیق تر هم کند و کاو کرد آنگاه خواهیم دید که حکایت طول و درازی دارد. ولی من فکر می کنم ما باید اصلاح گری را از شخص خودمان شروع شود .
موفق باشی.

سهیلا جان دیگه چقدر از خودمون مایه بذاریم نازنین، اگه منظورت از خودمون یعنی ماهاست خب ما که مرتکب نمی شیم که بخواهیم برای اصلاح از خودمون شروع کنیم
اما اگه منظورت از ماها یعنی همه ماهایی که با هم زندگی می‌کنیم (قاطی پاطی از متقلب و غیر متقلب که زیر عنوان جامعه ایرانی هستیم) این دیگه نیاز به کار سیستماتیک داره یعنی دخالت دولت اساسن چیزی رو که من همیشه در پرداختن به بنیانها و مشکلات ریشه‌ای مستتر نگه می‌دارم نقش دولت هست با این گمان که این موضوع بدیهی است یعنی دولت باید سرمایه، برنامه، انرژی و وقت کافی برای تمام اینکارها صرف کنه حالا می‌کنه یا نه؟ یا خیلی جاها خودش متقلب می‌شه و دست همه رو از پشت می‌بنده، کاری ندارم اما اصلاح خود در مقیاس بزرگ، وظیفه‌ای است ملی با مدیریت فرهیختگان و روشنفکران و اجرای فرهنگی دولت.


سپاسگزارم بانو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد